Inkassosakens normale gang

Inkassosakens normale gang

Kurset passer til deg som jobber med kreditthåndtering og trenger en oppfriskning eller er ny i faget. Kurset er like nyttig om du er leder eller medarbeider.

Å jobbe med forfalte pengekrav følges av loven hvor kunden og inkassoselskapet spiller en viktig rolle for samarbeidet. Kurset Inkassosakens normale gang er delt i flere emner slik at intensiteten holdes oppe hvert av de 45 minuttene et webinar varer.

 "Jeg driller dere igjennom før-inkasso prosessen, litt lovverk, varslingsregler, utenrettslig- og rettslig inkasso. Etter kurset håper jeg dere får bra nok kompetanse til å kunne besvare spørsmål, ta riktige avgjørelser, når pengekravet er forfalt, både internt til kunder og med inkassoselskapet." Sølvi Sæves

Kurset passer til deg som jobber med kreditthåndtering og trenger en oppfriskning eller er ny i faget. Kurset er like nyttig om du er leder eller medarbeider.

/media/110548/sølvi-sæves.jpg

Sølvi Sæves er kompetanse- og prosessansvarlig i Lowell.

Webinaret ble avholdt 20. oktober 2020

Inkasso del 1 - Grunnleggende innføring

  • Bakgrunn for inkassolovens og dens virkning
  • Utdrag av viktige lover og «Hva er inkasso?»

Webinaret ble avholdt 21. oktober 2020

Inkasso del 2 - Utenrettslig inkasso

  • Purrestadiet og varslingsregler (påminnelser og inkassovarsel)
  • Betalingsoppfordrings virkning og frister
  • Virkemidler til løsning i saken

Webinaret ble avholdt 27. oktober 2020

Inkasso del 3 - Rettslig inkasso

  • Roller til forliksråd og namsmannen for videre sikring av pengekravet
  • Påstand om innsigelse før saken går til inkasso og valgmuligheter.
  • Regler ved påføring av betalingsanmerkning

Sølvi Sæves er Kompetanse- og prosessansvarlig i Lowell. Hun jobber med kompetanseheving, samtaleteknikk og kommunikasjon og har over 24 års erfaring med inkasso og finans. Hun jobber også med kvalitetssikring av rutiner og prosesser.

Sølvi er særlig opptatt av kundeutvikling og relasjon styring mellom kunde og kundens kunde, slik at Lowell gir den beste kompetanse og service.

Hun er sertifisert coach innen kommunikasjon og er autorisert bevillingshaver. Gjennom sin rolle som kursholder tilstreber hun at Lowell og kunde tar riktige valg og beslutninger, samt forbedrer sin kommunikasjon til å forstå hverandre bedre.