Hero image
Lowell Lytt

Lowell Lytt

Dette er en podkast hvor vi i Lowell vil sette søkelys på en rekke temaer som knytter seg til inkasso. Her håper jeg at vi skal kunne gi gode forklaringer, og kanskje noen tips, til de som skylder penger og de som har penger til gode. Kay Wågbø er kommersiell direktør i Lowell Norge. I disse episodene vil han ha samtaler med en rekke eksperter innenfor de ulike temaene som tas opp – og hva er vel bedre enn å få denne informasjonen direkte fra noen av bransjens fremste eksperter?

Inkassolærer - hvilken gebyrer kan inkassoselskapet legge på et krav?

Hvilke gebyrer kan et inkassoselskap legge på et krav? Er det alle gebyrer som går rett i lomma på inkassoselskapet, eller går dette via inkassoselskapet til andre aktører? Når kommer disse gebyrene, for alle gebyrer kommer jo ikke på dag 1!

Hvilke gebyrer kan et inkassoselskap legge på et krav?

Bytte av kreditor - nå skylder jeg penger til noen andre?

I dagens episode skal vi snakke om bytte av kreditor. Hva er det, hvorfor skjer dette? Og har det noen innvirkning på den som skylder penger og har penger til gode?

Bytte av kreditor

Inkassoselskapet - trenger vi det?

I dagens episode skal vi snakke om inkassoselskapet – hvilken funksjon har et inkassoselskap i samfunnet og vi skal kanskje reflektere over om vi hadde klart oss uten inkassoselskap…

 

Inkassoselskapet - trenger vi det?

Fremtidens kundeservice

I den første episoden av podcasten "Lowell Lytt" diskuterer Kay Wågbø og Tom Kjuusmoen fremtidens kundeservice. 

De tar for seg hvordan bruken av AI og roboter øker, og spør om vi i fremtiden vil møte mennesker i kundesenter, samt gir innsikt i hvordan teknologi kan endre kundeservice og hvilke fordeler og utfordringer dette medfører.

Og hvordan man kan jobbe rundt økt bruk av AI for å sikre at menneskelig empati og forståelse i vanskelige situasjoner ivaretas ?

Fremtidens kundeservice